fredag 2 november 2007

Vilken vecka...

Eftersom det är höstlov är Gabriel hos mormor och morfar i KBA. I lördags körde jag (själv!!) upp honom dit, stannade över natten, hann med en tripp in till GBG för att träffa min barndomsbästis med son, till KBA igen med storbror och brorson i sällskap och sedan hem (själv igen!!) på söndag eftermiddag.

Efter denna mysiga, men tröttande helg följde en vecka där jag har gått upp kl. 5 (jepp, fem) varje morgon tillsammans med Lobbie, kört honom till tåget och sedan kommit till jobbet vid sex. I måndags stack hela koordinationsgruppen (vi är fyra) till Tyskland på kompetensutveckling. Den bestod i att se hur betalstationerna på bron och i Rödby fungerar, hur man kör på och av en färja, samt hur mysigt Burg är och hur stort och billigt Bordeshop är. :-P Hemma vid tio på kvällen och upp fem morgonen därpå.

Idag har vi dock haft halvdag, samt bullfika där vi lämpligt nog talade om spökerfarenheter ur verkliga livet. Våra egna då, inte någons kompis brorsas halvsysters pojkväns historia...

Tyvärr finns alla gravar som jag hade velat besöka många, många mil bort, men eftersom jag med kören ska sjunga på minnesgudstjänsten på söndag, så kommer jag tända ljus då.

Nu ska jag bara ta det väldigt lugnt och njuta av att det är fredag och att jag nästan inte har något inbokat imorgon. Bara introduktion till Vibrationsträning på friskis kl. 10 och en middag hos en av Claes´ kompisar på kvällen. Lagom program för en helgdag tycker jag!

Inga kommentarer: