torsdag 29 november 2007

Fan fan fan...

Ingen bra dag idag... mår inte bra (förkyld) och dessutom drömde jag inatt... Plötsligt hörde jag en nyckel i dörren, men Claes satt mitt emot mig vid matbordet. In kommer g´s pappa!! Jag blev både förvånad och arg, men även lite lättad: Nu behöver G inte sörja mer...

Men det behöver han ju!!! Hur i helvete kan man göra så mot ett barn??? Sitt barn! Skitstövel... *gråter*
Och du vet hur det är... nu kan jag inte släppa det. Har inte lyssnat på LeMarc-skivan sedan jag bodde i Ystad tror jag, åtminstone inte sedan vi flyttade isär. Men idag skulle jag naturligtvis. Och tårarna bara strömmar. Jag vet inte om jag saknar honom för G´s skull, eller bara för att kunna ställa honom till svars. För naturligtvis slapp han undan även det. Jag sitter här med en liten kille som vill ha sin pappa, som fortfarande gråter efter honom ibland och som snart kommer få veta precis vad som hände och hur kommer han hantera det? Kommer han ta på sig skulden (vilket jag naturligtvis är rädd för) eller kommer han inse att det bara finns en person som skulden ligger på. Den som nu är onåbar.

Idag är ingen bra dag... så därför städar jag. Och julpyntar. För vårt liv går ju faktiskt vidare :-)

Inga kommentarer: