måndag 19 november 2007

Hejdå Bruckner

Så, efter månader av övning, resande till och besök från Karlskrona, samt av en väldigt duktig orkester, så var det konserter i helgen. I lördags var vi i Sankt Andreas-kyrkan i Malmö, dirigerade av vår körledare och igår var vi i Fredrikskyrkan i Karlskrona, dirigerade av deras körledare. Naturligtvis (?) är man mer lojal mot sin egen kör och körledare, men jag tycker ändå - och försöker vara lite opartisk - att det lät bättre i lördags. Men, det var härligt igår med, särkilt i den underbart vackra kyrkan, men riktigt fet aukustik.
Viss skillnad både i teknik och tempo, men visst, det lät bra, mäktigt, vackert, flytande... Hoppas att publiken tyckte det samma, men visst verkade det så. Till och med stående ovationer minsann!
Det vi sjöng var alltså Bruckners mässa i e-moll, från Kyrie till Agnus Dei. Dessutom hittade jag en ny vän, en trumpetare som heter Björn och eftersom jag är funtad som jag är, så har jag redan inviterat honom till att spela på vårt bröllop, när det nu blir av... :-) Jag orkar inte ens korrigera syftningen, jag utgår från att det är förstått vems bröllop vi talar om här...

Idag måndag, trött i rösten, då vi igår fick sjunga utan att sjunga upp först, men inte värre än att det är över imorgon, då det är ny övning inför 1:a advent. Och som jag längtar!! *myyyyys*

Det är värre med julklapparna, jag har bara köpt två än så länge, plus att jag har en liten idé om vad jag ska ge älsklingen... men sen är det några kvar.

Häromdagen fick jag förresten hem min möbel, som Claes har gjort. Tänk dig IKEA´s Expedit-bokhylla. Tänk dig tre fack ur den, på höjden, i vitt och på ben. Den står i sovrummat nu och ska fyllas med mina scrap-prylar, vilket gör att jag kan städa bokhyllan i vardagsrummet. Skööönt!

Inga kommentarer: