torsdag 16 april 2009

Senaste tiden i bilder...

Då ska vi se... och vill du se ordentligt, så klicka på bilden, så bör den visas i ett större format.

 

Jag besökte Fyren (ensam) och hade en nostalgitripp som hette Duga! Jag tror till och med att jag kände igen en och annan av bibliotekarierna, och vid lektionssalarna (ja, jag var där med) satt ett gammalt betydelsefullt foto kvar. Som att gå in i en tidskapsel. Det var faktiskt mäktigt!


Väl hemma igen hade vi en födelsedagsmiddag för mig och till min ära hade min underbara svägerska bakat de här sagolika skapelserna. Ja, de ser goda ut och ja, de var jättegoda! Mums!




Jag fick i uppdrag av Pernille att göra inbjudningskorten till hennes dotters dop. Så här blev de (med viss variation i dekorationerna). Det här var egentligen inte det snyggaste av dem, men jag är ändå stolt. :-)


En kväll när jag cyklade till massagen fick jag syn på den här hunden i ett skyltfönster. En jätte-Johan. For me to know, and you to find out! ;-)


 

Här är en del av mitt skrivbord på jobbet. Det må se mycket ut, men det är bara skenet som bedrar :-) Den lilla katten i bakgrunden är en bordsdammsugare som jag fick i julklapp av Leise. Påskägget fick jag i present av Caroline. Det finns säkert de som hade kunnat läsa ut både ett och annat om mig ur den här bilden. Eller, kanske inte...


Igår var det maskerad på skolan för att fira att de har gått Europa runt. Det har gått till så att alla i förskoleklasserna, ettorna och tvåorna har fått kryssa i på ett papper varje dag de har gått eller cyklat till skolan och i slutet på varje vecka har deras klassföreståndare räknat ihop hur många km de har gått sammanlagt. I matsalen har de haft en stor karta över Europa med en väg mellan huvudstäderna. Vid varje 10 mil (har jag för mig) har de satt ett fotsteg och på så vis har de, sedan Gabriel gick i förskoleklass, gått Europa runt. Gabriel var skelettriddare och såg riktigt läskig ut! Vampyrtänder hade han också.
Förutom detta så har Gabriel tappat fyra tänder, Christian och Johanna har fått en liten Linnéa, våren har brutit ut och säkert en massa annat också. Nu ska jag gå och lägga mig. Natti natti.





Inga kommentarer: